اطلاعیه تعطیلی جلسات پنج شنبه تا پایان ماه مبارک رمضان98
به اطلاع میرساند جلسات کلاس دوره نظام شناسی در روز های پنج شنبه در ماه مبارک رمضان تعطیل میباشد
سخنرانی استاد زاهدی در همایشی در جمع مربیان امور تربیتی
باز نشر سخنرانی استاد زاهدی در همایشی در جمع مربیان امور تربیتی به مناسبت روز امورتربیتی
گفتاری از استاد زاهدی به مناسبت ۸ اسفند، روز امورتربیتی
به مناسبت ۸ اسفند، روز امورتربیتی گفتاری از استاد زاهدی (معاون شهیدان رجایی و باهنر)
گزارش جلسه 226 دوره آموزشی نظام شناسی
موضوع: حق و باطل ، عناوین:- تغییر عالم شاخص ابطال پذیری و ابطال پذیری شاخص علمی بودن نظریات غربی (هستی شناسی غرب)- ثبات شاخص علم اسلامی و جایگاه تغییر در ارتباط با ثبات عالم(هستی شناسی اسلام)- تفاوت نگاه اسلام با غرب درارتباط با جایگاه تغییر در عالم هستی- دلیل ثبات و ماندگاری همه چیز در عرفان سلامی-چگونگی ذات باطل- تلمود شرح معرفتی تورات- جایگاه یهود در عالم از نگاه تلمود- انطباق کامل فرضیه های مذهبی یهود با فرضیه های علمی غرب- از بین بردن مخالفان تفکر یهود- مشکل اصلی اهل البیت(ع) با یهود- تلاش یهود برای گرفتن فرمان مدیریتی اسلام- ماموریت ابوبکر برای جایگزین نمودن درست و غلط به جای حق و باطل- امتیازات اهل البیت(ع) نسبت به یهود برای مدیریت حق- اشغال شدن دانشگاه های اسلامی با درست و غلط- پیروزی حق به قیمت خون اهل البیت(ع)
گزارش جلسه 225 دوره آموزشی نظام شناسی
موضوع: تفاوت علم اسلامی با علم غربی / عناوین: شاخص و عیارهای علم از نگاه غرب - شاخص و عیارهای علم از نگاه اسلام - نگاه به کل خلقت - زمان پیدایش تفاوت علم اسلامی با علمی غربی - خصوصیات یهود - تلاش یهود برای وارد کردن نسل پیامبران در نسل خویش -عهدشکنی یهود - میزان آموزش علم توسط یهود - چگونگی هدایت دانشگاه ها و مراکز علمی توسط یهود - ناتوانی یهود در فهم علم آیه، علل اختلاف آنها با ائمه اطهار(ع)و به شهادت رساندن آنها
گزارش جلسه 224 دوره آموزشی نظام شناسی
عنوان اصلی: «شناخت حق و باطل؛ اساس تعلیم و تربیت اسلامی» (قسمت سوم) / تفاوت فهم خلفاء با اهل البیت علیهم السلام پیرامون مفهوم حق و باطل / چگونگی برخورد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی خلفاء نسبت به جریان حق مدار اهل البیت علیهم السلام/ ارتباط خلفاء با دستگاه فکری یهود و واکاوی نگاه یهود در مواجهه با جریان حق
گزارش جلسه 223 دوره آموزشی نظام شناسی
عنوان اصلی: «شناخت حق و باطل؛ اساس تعلیم و تربیت اسلامی» (قسمت دوم) / چیستی علم از منظر مکتب تربیتی اسلام / راه کسب علم چیست؟ / شاخص های علم (به معنای نورانیت و بصیرت) / جایگاه «صداقت» در وصول به نورانیت و بصیرت / نشانی هدایت جامعه از منظر مکتب تربیتی اسلام / بایستههای تأسیس مدارس اسلامی
"ضرورت احیای «یوم الله نه دی» و نقش زیارت عاشورا در ایجاد اتحاد و شعارهای وحدتبخش در میان اقوام و اقشار ایرانی"
با حضور مردم در ۹ دی سال ۸۸، بساط فتنهگران و منافقان روسیاه جمع شد و در حقیقت خداوند و حضرت اباعبدالله الحسین و ابالفضل العباس علیهماالسلام آنها را رسوا و مفتضح کرد/ایام نه دی، حرم الله و ایام الله و دفاع از حریم و حرم اسلام و انقلاب و حق است، اگر ملت بیدار باشد مورد حمایت و دفاع اهل بیت(ع) قرار میگیرند/در ایران، پان ایرانیسم و ملیگرایی راه انداختند، شعارهای دنیاپسندانه و مردمفریب راه انداختند اما با بیداری مردم و علما نتوانستند موفق شوند / نجات ملت و اقوام ایرانی از ابتدای انقلاب و خصوصاَ در فتنه ۸۸ و در حماسه نهم دی، مرهون عاشورای حسینی و زیارت عاشورا و علمدار کربلا و زینب کبری است/ رمز این شعر و رمز پیروزی بر فتنهگران و خائنان و خواص خیانتکار در سال ۸۸؛توسل به حضرت اباالفضل العباس بود
گزارش جلسه 204 دوره آموزشی نظام شناسی
مبانی تعلیم و تربیت مفاهیمی است که اگر از قرآن با تدبر بیرون بیاید، اهداف، اصول، فلسفه تربیت، روشهای تربیت به صورت خود به خود از آن روشن میشود / مدرسهای که میخواهید تاسیس کنید آیندهاش و نهایت ارتقاء معنوی این فرزندان، باید به "خلیفه اللهی" برسد. یعنی اهداف عالیه اسلام در تعلیم و تربیت، خلیفهالله شدن است/ علم هم یعنی نورانیت و رؤیت، نه معلومات! یعنی ببینی و چشمت باز شود. تنها روی حافظه کار نکنید، روی بصیرت و نورانیت قلبشان کار کنید/ در تعلیم و تربیت تنها به ظاهر نگاه نکن، باطن را هم ببین/ اگر واژهی "چرا" را بر سر جملات و دستورات تعلیم و تربیت بگذاریم، فلسفهاش بیرون میآید. اگر بخواهیم برنامههای آنرا استخراج کنیم، واژهی "چگونه" را بر سر جملات میآوریم/ تعلیم و تربیت با علم شروع میشود نه با جهل. راه علم هم بازکردن چشم دل و چشم قلب است. اهداف هم از همین جا بیرون میآید؛ هدف تعلیم و تربیت قرآنی، نورانی کردن و بازکردن چشم و گوش دل است/ باید مدرسه دخترانه با هدف "لِتَسْكُنُوا إِلَيْها" باشد و دختر به عنوان وسیله آرامش تربیت شود/ وقتی برای پسر برنامهریزی میکنی، باید بدانی که پسر باید وسیله آسایش(قوّامون) باشد/