گزارش کلاس ها و برنامه ها

موضوع: حق و باطل ، عناوین:- تغییر عالم شاخص ابطال پذیری  و ابطال پذیری شاخص علمی بودن نظریات غربی (هستی شناسی غرب)- ثبات شاخص علم اسلامی و جایگاه تغییر در ارتباط با ثبات عالم(هستی شناسی اسلام)- تفاوت نگاه اسلام با غرب درارتباط با جایگاه تغییر در عالم هستی- دلیل ثبات و ماندگاری همه چیز در عرفان سلامی-چگونگی ذات باطل- تلمود شرح معرفتی تورات- جایگاه یهود در عالم از نگاه تلمود- انطباق کامل فرضیه های مذهبی یهود با فرضیه های علمی غرب- از بین بردن مخالفان تفکر یهود- مشکل اصلی اهل البیت(ع) با یهود- تلاش یهود برای گرفتن فرمان مدیریتی اسلام- ماموریت ابوبکر برای جایگزین نمودن درست و غلط به جای حق و باطل- امتیازات اهل البیت(ع) نسبت به یهود برای مدیریت حق- اشغال شدن دانشگاه های اسلامی با درست و غلط- پیروزی حق به قیمت خون اهل البیت(ع)

موضوع: تفاوت علم اسلامی با علم غربی / عناوین: شاخص و عیارهای علم از نگاه غرب - شاخص و عیارهای علم از نگاه اسلام - نگاه به کل خلقت - زمان پیدایش تفاوت علم اسلامی با علمی غربی - خصوصیات یهود - تلاش یهود برای وارد کردن نسل پیامبران در نسل خویش -عهدشکنی یهود - میزان آموزش علم توسط یهود - چگونگی هدایت دانشگاه ها و مراکز علمی توسط یهود - ناتوانی یهود در فهم علم آیه، علل اختلاف آنها با ائمه اطهار(ع)و به شهادت رساندن آنها

عنوان اصلی: «شناخت حق و باطل؛ اساس تعلیم و تربیت اسلامی» (قسمت سوم) / تفاوت فهم خلفاء با اهل البیت علیهم السلام پیرامون مفهوم حق و باطل / چگونگی برخورد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی خلفاء نسبت به جریان حق مدار اهل البیت علیهم السلام/ ارتباط خلفاء با دستگاه فکری یهود و واکاوی نگاه یهود در مواجهه با جریان حق

عنوان اصلی: «شناخت حق و باطل؛ اساس تعلیم و تربیت اسلامی» (قسمت دوم) / چیستی علم از منظر مکتب تربیتی اسلام / راه کسب علم چیست؟ / شاخص های علم (به معنای نورانیت و بصیرت) / جایگاه «صداقت» در وصول به نورانیت و بصیرت / نشانی هدایت جامعه از منظر مکتب تربیتی اسلام / بایسته‌های تأسیس مدارس اسلامی

با حضور مردم در ۹ دی سال ۸۸، بساط فتنه‌گران و منافقان روسیاه جمع شد و در حقیقت خداوند و حضرت اباعبدالله الحسین و ابالفضل العباس علیهماالسلام آنها را رسوا و مفتضح کرد/ایام نه دی، حرم الله و ایام الله و دفاع از حریم و حرم اسلام و انقلاب و حق است، اگر ملت بیدار باشد مورد حمایت و دفاع  اهل بیت(ع) قرار می‌گیرند/در ایران، پان ایرانیسم و ملی‌گرایی راه انداختند، شعارهای دنیاپسندانه و مردم‌فریب راه انداختند اما با بیداری مردم و علما نتوانستند موفق شوند / نجات ملت و اقوام ایرانی از ابتدای انقلاب و خصوصاَ در فتنه ۸۸ و در حماسه نهم دی، مرهون عاشورای حسینی و زیارت عاشورا و علمدار کربلا و زینب کبری است/ رمز این شعر و رمز پیروزی بر فتنه‌گران و خائنان و خواص خیانتکار در سال ۸۸؛توسل به حضرت اباالفضل العباس بود

مبانی تعلیم و تربیت مفاهیمی است که اگر از قرآن با تدبر بیرون بیاید، اهداف، اصول، فلسفه تربیت، روش‌های تربیت به صورت خود به خود از آن روشن می‌شود / مدرسه‌ای که می‌خواهید تاسیس کنید آینده‌اش و نهایت ارتقاء معنوی این فرزندان، باید به "خلیفه اللهی" برسد. یعنی اهداف عالیه اسلام در تعلیم و تربیت، خلیفه‌الله شدن است/ علم هم یعنی نورانیت و رؤیت، نه معلومات! یعنی ببینی و چشمت باز شود. تنها روی حافظه کار نکنید، روی بصیرت و نورانیت قلبشان کار کنید/ در تعلیم و تربیت تنها به ظاهر نگاه نکن، باطن را هم ببین/ اگر واژه‌ی "چرا" را بر سر جملات و دستورات تعلیم و تربیت بگذاریم، فلسفه‌اش بیرون می‌آید. اگر بخواهیم برنامه‌های آنرا استخراج کنیم، واژه‌ی "چگونه" را بر سر جملات می‌آوریم/ تعلیم و تربیت با علم شروع می‌شود نه با جهل. راه علم هم بازکردن چشم دل و چشم قلب است. اهداف هم از همین جا بیرون می‌آید؛ هدف تعلیم و تربیت قرآنی، نورانی کردن و بازکردن چشم و گوش دل است/ باید مدرسه دخترانه با هدف "لِتَسْكُنُوا إِلَيْها" باشد و دختر به عنوان وسیله آرامش تربیت شود/ وقتی برای پسر برنامه‌ریزی می‌کنی، باید بدانی که پسر باید وسیله آسایش(قوّامون) باشد/

سربلندی و آبروداری ما در جهان به برکت ائمه اطهار است/ اگر این درس‌ها و هر درس و مسجدی به شما فرقان ندهد، (فرقان یعنی بصیرت، یعنی بفهمیم حق و باطل چیست) بدانید آن درس و مسجد دستشان به حق نرسیده/ باید زحمت کشید تا اقتصاد ما در جهت یاری امام زمان(عج) باشد، همینطور فروشگاه‌های ما!/ هزار سال پیش، نواب امام زمان(عج) فقط نامه‌رسان بودند اما نایبان امروز طبق توقیع امام زمان، علمایی هستند که جلوی هوای نفس خودشان را می‌توانند بگیرند، زمان‌شناس و مطیع امر امام زمان هم هستند

مقام حضرت فاطمه(س) بقدری بالاست که رضایت او معادل شده با رضایت خدا!/ اولین چیزی که در انسان متجلی می‌شود، غریزه است که مرحله به مرحله رشد انسان را از نوزادی تا پیری بر عهده دارد و امور زیستی ما را مدیریت می‌کند/ به اصلاح روانشناسی تمام فعالیت‌های حسی و حرکتی متعلق به غریزه است/ حضرت امیر المومنین علیه‌السلام فرموده‌اند: نزدیک‌ترین عضو به قلب دست است. یعنی با دست زودتر از همه یاد می‌گیرد اما در مدارس آزمایشگاه درست می‌کنند، ولی به بچه می‌گویند: دست نزنید!/ اگر انسان به هر چیزی دست بزند بهتر یاد می‌گیرد. با تعریف کردن و توضیح دادن کمتر یاد می‌گیرد نسبت به لمس کردن/ در تاسیس مدرسه باید ببینید چقدر تجربیات حسی بچه را تقویت می‌کنید؟ چقدر اجازه می‌دهیم بچه‌ها دست بزنند؟/ اگر مدیر مدرسه به تعلیم و تربیت قرآنی آگاه باشد، نباید هیچ کتابی به بچه تا چهارم یا پنجم دبستان تحمیل شود! البته برای مطالعه اختیاری دور و برش کتاب باشد، ولی نباید جلویش کتاب گذاشت/ کسانی که می‌خواهند مدرسه دایر کنند، اول باید غریزه شناس باشند / در تعلیم و تربیت دو مقوله داریم؛ یکی پرورش دادن و زیاد کردن، یکی هم هدایت کردن/ در مدرسه باید غرائز را هدایت کرد/ آنجایی که غریزه از مرز بگذرد، "نیاز" نیست، بلکه هواهای نفسانی است/ هواهای نفسانی ریشه‌اش در غریزه است. غریزه بد نیست، از ودایع الهی است، باید کاری بکنیم تا بچه بتواند با هوای نفسانی جنگ کند، البته توسّل و توجه و معرفت و اراده و تمرین لازم است تا بتواند جلوی هواهای نفسانی را بگیرد/ همه جای زندگی نیاز به کنترل دارد تا غریزه، تخریب به بار نیاورد

از انسان‌شناسی و روانشناسی غرب، امور ملکوتی بیرون نمی‌آید/خلیفه‌ی خدا شدن یعنی "جانشین خدا" در جایگاه علم و جمال و جلال و معارف و فلسفه و احکام و مدیریتِ خدا، یعنی اداره امور هستی به دست او بیفتد/حقیقتِ حضرت آدم، حضرت محمد ابن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) است، که در این وجود شریف منجلی می‌شود/آخرتِ این دنیا به معنی عالم پس از مرگ نیست، بلکه منظور، پسِ پرده این دنیاست/ودایع دنیایی(برای مدیریت امور زیستی و زندگی مادی): جسم و روح، حواس پنجگانه، اعصاب، مغز، ماهیچه‌های بدن، حافظه، خیال و.../ودایع آخرتی(برای مدیریت امور ملکوتی و آخرتی): غریزه، عقل ملکوتی، قلب، وجدان، عاطفه، چشم قلب، گوش قلب، فهم قلب، اراده و.../اگر تشخیص حق و باطل را نمی‌دهی به جهت این است که فرقان نداری، و آن هم به جهت این است که تقوا نداری، اگر تقوا نداری به جهت این است که صداقت نداری! نشانه صداقت هم تشخیص حق و باطل است/نتیجه چشم قلب، بصیرت است. چشم بصیرت حرفهای پنهان مسئولان را می‌فهمد، اما کسی که چشم بصیرت ندارد، هنوز هم نمی‌فهمد که حق با کیست/سردار بزرگوارمان، جناب سلیمانی چرا اینطور به او تبریک گفتی؟! او با همین حرفها کارش را پیش برده! سردار بزرگوار! تو نور چشم و عصاره این ملت هستی، چرا خودت را برای او خرج می‌کنی؟! او با این کلیدش خیلی ضربه‌ها زده است! باید مواظب بود و با یک جمله فریب نخورد. این رفتارها نباید دیگر تکرار شود. این راه قرآن نیست/حضرت آیت الله بهجت می‌فرمودند: نماز اول وقت مثل لیمو شیرین است، اگر همان موقع خوردی شیرین است، اگر بگذارید برای بعد آهسته آهسته مزه‌اش عوض می‌شود تا به جایی که تلخ تلخ می‌شود/اگر با حضور قلب کارهایت را بکنی دیگر گناه نمی‌کنی و همیشه ثواب جمع می‌کنی/مدیریت این امور ملکوتی توسط قلب است و این اندام با چهار غذا خیلی رشد می‌کند: یقینیات، زیبایی‌ها، ارزشها، حقایق

فیوضات و ودایعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده: یک دسته برای مدیریت و اداره امور زیستی که توسط غریزه انجام می‌شود، دسته دوم برای مدیریت زندگی اصلی و آخرتی که توسط قلب و عقل ملکوتی اداره می‌شود/ طبق فرمایش قرآن، زندگی دنیا اسباب بازی است/ حقیقتِ هر شیئی ما را به آخرت و همان زندگی اصلی رهنمون می‌کند. آخرت، در همین دنیاست، پنهان نیست، بعد از مرگ هم نیست/ مقدمات علم حقیقی، نورانیت و بصیرت و اهداف انسانی و کشف افق‌های آگاهی است/ کسب مهارتهای زندگی آخرتی: اگر با حقایق در ارتباط باشیم، این حقایق از جنس ملکوت هستند و در اصل، ما با ملکوت ارتباط پیدا می‌کنیم/ حیات ملکوتی فقط در آن دنیا نیست، در همین دنیا هم هست/ هر کاری که انجام می‌دهیم مثل مسافرت، ازدواج، تجارت، صنعت، سیاست و مدیریت و... با حضور قلب یعنی با توجه به حقیقت آن باید باشد/ یک روانشناس در دنیا نیست که در کتابش نوشته باشد حق چیست؟ یقین چیست؟ روانشناسان در مورد ارزشها هم چیزی ندارند، همه چیز را نسبی می‌بینند و نظر هرکس را برای خودش معتبر می‌دانند/ مغز، ارزشها و خوبی‌ها و بدی‌ها، حق و باطل و یقینیات را نمی‌فهمد. زیبایی‌ها را هم نمی‌فهمد، از زیبایی تنها خوشگلی می‌فهمد. خوشگلی برای آدمها نسبی است، اگر اسم زیبایی را خوشگلی بگذاریم کار خراب می‌شود/ باید بدانیم تمام فرهنگ اهل بیت، حرم آنهاست. هر کجا از اسلام دفاع کنیم همانجا حرم است.