اخبار مؤسسه

صابره: گزارش جلسه پنجم تعليم و تربيت اسلامي(در شعبه مؤسسه صابره در پرند)/ استاد زاهدي: مدارس و دانشگاه‌ها و نظام تعلیم و تربیت موجود نمی‌توانند امثال شهید دستغیب و آیت الله بهجت‌ها را تولید انبوه کنند/ در مدارس اسلامی باورها را آموزش می‌دهند ولی کسی را اهل يقين نمی‌کنند!/ دستگاهی که باور در آن رشد می‌کند مغز است  اما محل يقين در قلب است

صابره: گزارش جلسه 46 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي: بنا بر روایت «من کنت مولا فهذا علی مولاه» اميري يعني رهبري، مديريت، راهبردهاي سياسي، حكومت، فرماندهي/ علت اينكه امر به معروف و نهي از منكر بالاترين عبادات است، اين است كه هزينه و مشكلات و گرفتاري دارد/ بزرگترين معروف، حضرت علي(ع) است و بزرگترين امر به معروف، معرفي ولايت حضرت علي(ع) است/ آورده اسلام در بخش آثار باستانی، عبرت گیری و در بخش سیاحت وتفریح، مشاهده آثار رحمت خداست

صابره: گزارش جلسه چهارم تعليم و تربيت اسلامي(در شعبه مؤسسه صابره در پرند)/ استاد زاهدي: خداوند نظام تعلیم و تربیت قرآنی را در آیات 2و3 سوره مباركه بقره ذکر کرده است/  آيه «إِيَّاكَ نَعْبُدُ و إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» آيه انتظار است و تكليف منتظران و هدف ظهور و برنامه امام عصر(عج) مي‌باشد/ «إِيَّاكَ نَعْبُدُ و إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» خلاصه قرآن، میوه نبوت و ثمره ولایت است/ همه عرصه‌های حیات انسانی مانند اقتصاد، فرهنگ، ورزش، هنر و... باید بر اساس «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» باشد

صابره: گزارش جلسه 45 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي: چیزی که اسراییل را آزار می‌دهد اسلام است نه مسلمانان/ تشريح تفاوت‌هاي جمهوري اسلامي با جمهوري مسلمانان/ «ذِكرُ علي‏ عِبادَه» يعني تدبر در سخنان و معارف آن حضرت و عشق ورزيدن به آن حضرت/ حج، همایش بین المللی فرهنگي مسلمانان است كه بايد منجر به قوام و قیام دین باشد نه صرفاً سیاحت و مناسک و سوغات/ معرفت و سیره ائمه معصومین علیهم السلام و مساجد ما و حرم‌هاي ما بنیاد عدالت هستند

صابره: گزارش جلسه سوم تعليم و تربيت اسلامي(در شعبه مؤسسه صابره در پرند)/ استاد زاهدي: تعليم و تربيت اسلامي فقط نگاهش به آسمان یعنی وحی است/ معرفي محتوا، موضوع و كتاب تعليم و تربيت اسلامي/ قوانين داخل خلقت، دانش‌هاي بشري هستند و قوانين حاكم بر خلقت از جانب وحي است/  اگر وارد تعلیم و تربیت وحیانی شوید به راهبرد دست می‌یابید/ برنامه‌ريزي تعليم و تربيت قرآني بر سه پايه «تسليم حق شدن»، «تلاش براي هدايت مردم به سوي بهشت» و «انفاق (مالي، علمی، اخلاقی، محبتي و عاطفی، کلامی و...)» استوار است

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، مجموع گزارش جلسات 31تا40 دوره آموزشي نظام شناسي (شماره4) در قالب فايل PDF ، تهيه شده است. براي مشاهده يا دانلود، روي لينكهاي زير كليك نماييد:

صابره: گزارش جلسه 44 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  اهل بيت(ع) آسماني هستند ولي زميني زندگي كردند/ همه عالَم و اجزاي هستي تحت برنامه‌ريزي امام معصوم(ع) است/ بصيرت و نورانيت كار ولي‌فقيه است ولي اعلميت و فقاهت كار فقيه است/ كار ولايت فقيه راهبري كل دين است/ ولايت فقيه حكم روح است براي جسم فروعات دين

صابره: گزارش جلسه دوم تعليم و تربيت اسلامي(در شعبه مؤسسه صابره در پرند)/ استاد زاهدي: در نظام وحیانی هر عملی در هر لحظه با "بسم الله الرحمن الرحیم" هماهنگ است و همه هستی با بسم الله حیات می‌گیرد/ هستی‌شناسی اولین و آخرین درس تعلیم و تربیت قرآنی است/ محتوای تعلیم و تربیت وحیانی، آیات خداوند است/ معناي آرامش طبق آيه «لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا»، امنیت اخلاقی، امنیت روانی، امنیت عقیدتی، امنیت اقتصادی، روح و روان با نشاط و یافتن جایگاه خود است/ کار مدارس این است که آیات وجودی پدر و مادر را به آنها بیاموزد

صابره: گزارش جلسه 43 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي: نظام فرهنگی دشمن در روابط بین‌الملل دارای 13-14 ارتش تا دندان مسلح است که سال‌هاست این ارتش‌ها را سازمان داده‌اند و از طریق آن تمام کشورهای اسلامی را تحت تسلط خود قرار داده‌اند/ فلسفۀ نگاه اسلام به آثار باستانی، مشاهده آنها با نگاه عبرت‌آميز است اما فلسفۀ نگاه غرب به آثار باستاني، افتخار به آثار باستاني و نخوت و تكبر است/ فلسفۀ نگاه اسلام در سیاحت، نگاه به خلقت و آثار رحمت الهی است که در جهت کشف آیات حقتعالی است اما فلسفۀ نگاه غرب در سیاحت، خوشگذرانی و غفلت است / اسلام عدالت را جایگزین دموکراسی می‌کند

صابره: گزارش اولين جلسه تعليم و تربيت اسلامي(در شعبه مؤسسه صابره در پرند)/ استاد زاهدي: تعلیم و تربیت قرآنی و روایی، تعلیم و تربیتی است که مستقیماً از قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) گرفته شده باشد نه از نظریات روانشناسان و جامعه‌شناسان غربی/  سه نشانه تعليم و تربيت قرآني: 1- به حق عشق بورزی و این عشق در قلبت شعله ور شود 2- برپا كردن نماز 3- هرکس باید به هر میزان که می‌تواند از روزی که به او رسیده است انفاق کند