صابره: گزارش جلسه 96 نظام‌شناسي

825 1395/12/10
صابره: گزارش جلسه 96 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 96 نظام‌شناسي/  استاد زاهدی:  در فرصت اربعین حسینی و راهپیمایی باشکوه آن، باید فرهنگ اسلام ناب را در برابر فرهنگ اسلام متظاهر و دنیاپرست، زنده کرد و ترویج نمود/ با ابزارهای مختلف از ماهواره و فضای مجازی تا روزنامه ها و رسانه ها و تبلیغات، سعی دارند تا اسلامی را معرفی کنند که مورد پسند جهان کفر و سکولار و مورد پسند و تایید نظام سلطه باشد/  دلیل دشمنی و مبارزه معاویه با اهل بیت علیهم السلام و ادامه راه معاویه توسط سایر خلفای بنی امیه و بنی عباس، دنیاخواهی و دنیاپرستی آنها بوده است

صابره: گزارش جلسه 96 نظام‌شناسي/  استاد زاهدی:  در فرصت اربعین حسینی و راهپیمایی باشکوه آن، باید فرهنگ اسلام ناب را در برابر فرهنگ اسلام متظاهر و دنیاپرست، زنده کرد و ترویج نمود/ با ابزارهای مختلف از ماهواره و فضای مجازی تا روزنامه ها و رسانه ها و تبلیغات، سعی دارند تا اسلامی را معرفی کنند که مورد پسند جهان کفر و سکولار و مورد پسند و تایید نظام سلطه باشد/  دلیل دشمنی و مبارزه معاویه با اهل بیت علیهم السلام و ادامه راه معاویه توسط سایر خلفای بنی امیه و بنی عباس، دنیاخواهی و دنیاپرستی آنها بوده است

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، جلسه 96 دوره آموزشي "نظام شناسي" با حضور اساتيد و دانش پژوهان و عموم خواهران و برادران با سخنراني استاد زاهدي در روز پنجشنبه 12 آذر 94 از ساعت 10 صبح تا  12 در محل دفتر مركزي مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره (س) برگزار شد.
جلسه با تلاوت آیات نوراني قرآن كريم آغاز گرديد. در اين جلسه استاد زاهدي مدير موسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره(س) به تشريح موضوع «فرهنگ دنیاخواهی و دنیاپرستی، دلیل مقابله خلفای بنی امیه و بنی عباس با اهل بیت(ع) و پذیرش این فرهنگ توسط مردم» پرداختند.

در ادامه به اهم مطالب مطرح شده توسط استاد زاهدی اشاره مي‌گردد:

* دو فرهنگ شایع در دنیای اسلام از هنگام معرفی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر تا عصر حاضر وجود دارد: یکی فرهنگ اسلام ناب که راه خدا و مسیر حق را انتخاب کرده و خواهان حاکم شدن قوانین حق و هدایت حق در جامعه بوده و هست. دیگری فرهنگی که ظاهر اسلام را با دنیاخواهی و دنیاپرستی و هوای نفس خود تلفیق کرده و سعی در راضی کردن دشمنان اسلام داشته و دارند. در فرصت اربعین حسینی و راهپیمایی باشکوه آن، باید فرهنگ اول را زنده کرد و ترویج نمود.

* دلیل دشمنی و مبارزه معاویه با اهل بیت علیهم السلام و ادامه راه معاویه توسط سایر خلفای بنی امیه و بنی عباس، دنیاخواهی و دنیاپرستی آنها بوده است.

* طیفهای مختلف در جامعه اسلامی صدر اسلام، هم نماز می خواندند و هم سعی داشتند که اسلامی را حاکم کنند که با دنیاپرستی و دنیاطلبیشان منافاتی نداشته باشد، و همین هم باعث شد که بعد از حادثه کربلا، اسارت و آوارگی خاندان رسول خدا و شلاق خوردن آنها را تماشا کنند یا شادی و سنگ پرانی کنند.

* از نظر بنی امیه و بنی عباس، ائمه اطهار علیهم السلام، تندرو بودند و مانع حکومت مورد پسند آنها قلمداد شده و تمام تلاششان این بود که اهل بیت را کنار بزنند و اجازه حاکم شدن فرهنگ اصیل اسلامی را ندهند.

* فرهنگ دنیاخواهی حاکم بر مردم آن زمان، باعث شد تا مردم در برابر برخورد حکام با اهل بیت، سکوت کنند و برخی ها تماشاچی شوند و برخی هم در ظلم و ستم به اهل بیت همکاری کنند.

* این فرهنگ دنیاخواهی، اکنون هم وجود دارد. همان فرهنگی که مسلمانان را تماشاچی کرد و به اسارت خاندان رسول خدا لبخند زدند!

*با ابزارهای مختلف از ماهواره و فضای مجازی تا روزنامه ها و رسانه ها و تبلیغات، سعی دارند تا اسلامی را معرفی کنند که مورد پسند جهان کفر و سکولار و مورد پسند و تایید نظام سلطه باشد.

* باید تلاش داشت که در اربعین و راهپیمایی میلیونی و باشکوه آن، فرهنگ حق مدار اهل بیت تقویت شود و با فرهنگی که مسلمانان را خنثی و تماشاچی می سازد، (همچون فرهنگ حاکم بر عربستان که حج را به گونه ای کرده تا مورد پسند آمریکا باشد)، با روشنگری، مبارزه نمود... .

مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره سلام الله عليها

 

0 نظر