صابره: گزارش جلسه 37 نظامشناسي
صابره: گزارش جلسه 37 نظامشناسي/ استاد زاهدي: مباني نظام بين الملل از ديدگاه اسلام: حق، قسط و عدل، حزبالله و حزب الشيطان، ولايت/ در نظام روابط بین الملل اسلام، امام زمان(عج) ولیّ است/ سرمایه داری يعني توجه به تولید، محرومین، ابتكار، عدالت و تعاون، اما سرمایه سالاری يعني توجه به شكاف طبقاتي، اسراف، رباخواري، دنياپرستي، فساد و رشوه/ جهان كفر و سكولار، جهاني شدن را به عنوان غصب اموال و به بردگی کشاندن ملتها قبول دارند
صابره: گزارش جلسه 37 نظامشناسي/ استاد زاهدي: مباني نظام بين الملل از ديدگاه اسلام: حق، قسط و عدل، حزبالله و حزب الشيطان، ولايت/ در نظام روابط بین الملل اسلام، امام زمان(عج) ولیّ است/ سرمایه داری يعني توجه به تولید، محرومین، ابتكار، عدالت و تعاون، اما سرمایه سالاری يعني توجه به شكاف طبقاتي، اسراف، رباخواري، دنياپرستي، فساد و رشوه/ جهان كفر و سكولار، جهاني شدن را به عنوان غصب اموال و به بردگی کشاندن ملتها قبول دارند
به گزارش پايگاه اطلاعرساني صابره، جلسه 37 دوره آموزشي "نظام شناسي" با حضور اساتيد و دانش پژوهان و عموم خواهران و برادران با سخنراني استاد زاهدي در روز پنجشنبه 23 مرداد 93 از ساعت 10 صبح تا 12 در محل مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره (س) برگزار شد.
جلسه با تلاوت آیات نوراني قرآن كريم آغاز گرديد. در اين جلسه استاد زاهدي مدير موسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره(س) به موضوع « مبنای نظام بین الملل از نگاه جهان کفر و سکولار و نگاه اسلام» و «تفاوتهای سرمایهداری و سرمایهسالاری» پرداختند. در ادامه رئوس مطالب تدريس شده به صورت خلاصه عنوان ميشود:
* سرمایه داری يعني توجه به تولید، محرومین، ابتكار، عدالت و تعاون، اما سرمایه سالاری يعني توجه به شكاف طبقاتي، اسراف، رباخواري، دنياپرستي، فساد و رشوه
- تفاوتهای سرمایه داری و سرمایه سالاری:
سرمایه سالاری |
سرمایه داری |
پول بیشتر، احترام بیشتر |
توجه به تولید بیشتر و اشتغال زایی و تعاون |
شکاف طبقاتی و رشد تورم |
توجه به محرومین و رشد اسلام |
گسترش اسراف |
همه چیز اندازه گیری شده و با برنامه |
رواج ربا خواری |
پرورش نیروی کار |
آقایی پول |
آقایی فکر و تلاش و نیروی انسانی |
رشد تورم |
کنترل تورم |
توجه به دنیا |
توجه به تولید |
گسترش فرهنگ طاغوتی و ارباب رعیتی |
گسترش فرهنگ کار، برنامه ریزی و اشتغال |
سوق دادن جوانان به پشت میزنشینی و تنبلی |
سوق دادن جوانان به کار و ابتکار |
فرهیخته شناخته شدن آقازاده ها |
فرهیخته شناخته شدن صاحبان فکر و اندیشه |
گسترش فساد و رشوه |
همفکری تعاون و عدالت |
خیانت وارتباط با دشمن و براندازی مسئولین عادل و ابزار ساختن مساجد |
وطن دوستی و تولید علم و پشتیبانی از مسئولان خادم و پناهگاه قرار گرفتن مساجد |
- ما اگر چه طاغوت را بیرون کردیم، اما نظاماتشان بر ما حکومت می کند.
- دستور قرآن است که عالِم به دین خود شویم و ریشه بسیاری از فسادها از جمله بی حجابی ها را بفهمیم.
* نظام ورزشي به گونهاي است كه به جای ورزشکار، تولید تماشاچی میکند
- آسیب شناسی نظام ورزشی: نظام ورزشي به گونهاي است كه به جای ورزشکار، تولید تماشاچی میکند. آیا وجود باشگاههایی با سرمایههای میلیاردی صرفاً برای جذب بازیکنها از نظر شرعی اشکال ندارد؟
* جهان كفر و سكولار، جهاني شدن را به عنوان غصب اموال و به بردگی کشاندن ملتها قبول دارند
- مفهوم «ارض»، کل عالَم و کهکشان ها را در بر ميگيرد. در حالیکه جهان از نظر سکولار تنها همین زمین دنیاست و جهانی شدن را در غصب اموال و استضعاف ملتها میدانند. جهانی شدن به معنی به بردگی کشاندن ملتها را قبول دارند. اما خداوند میخواهد که علم و حکمت در سراسر جهان منتشر شود.
- با توجه به دعای جامعه کبیره در عباراتی همچون "بکم ینزل الغیث"میفهمیم که تمام امورات با ولایت انجام میپذیرد.
* مباني نظام بين الملل از ديدگاه اسلام: حق، قسط و عدل، حزبالله و حزب الشيطان، ولايت
- مبنای روابط بین المل از دیدگاه اسلام:
اول- مبنای اصلی نظام بین الملل؛ حق میباشد: آیه «إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقا»(اسرا:81) پوچی ذاتی باطل را بیان میکند. ولی این به معنای مسامحه در قیام علیه باطل نیست. در مذاکرات هم باید مبنا حق باشد. همه درگیری و اختلافات بر مبنای باطل است. هر جا باطل باشد، اسلام با آن میجنگد.
دوم- مبنای مأموریت نظام بین الملل؛ قسط و عدل است. عدل مفهومی عام و قسط مصداق آن است. این مبنا به این معناست که تمام تفاهم نامههای ما باید بر اساس قسط و عدل باشد.
سوم- مبنای صف بندیها در نظام بین الملل؛ حزب الله و حزب الشیطان است: قرآن معیار حزب الله بودن را ترجیح حق بر هر منفعت شخصی میداند. حزب الله پیروز معرفی شده: «أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُون»(مجادله:22). همچنین حزب الله با دشمنان خدا دوستی نمیکنند. دشمن عام طاغوت نام دارد. هر نوع نظام منحرف، سرکشي، طغیان و تجاوز طاغوت نام دارد. شیطان، دشمن خاص است.
چهارم- مبنای مدیریت و رهبری در نظام بین الملل؛ ولایت است : «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا»(بقره:257). در اسلام این شاخصه با عنوان «ولی و ولایت» مطرح شده است. این کلمه بیش از ده معنی را در خود دارد که مفاهیم پرستار، راهنما، تکیهگاه، رهبر، فرمانده، مدافع، دلسوز، مرشد، رئیس خانواده و... از آن جمله است. در روابط بین الملل، امام زمان(عج) ولیّ است. اما در دیدگاه غربی برای مدیریت جهانی توسط آمریکا از واژه کدخدا استفاده میکنند که اصلاً بار معنایی «ولی» را ندارد.
* نظام روابط بین الملل غرب، نظامهایی که سامان داده را «ولیّ» خود میداند، بنابراین هر جا این نظامها نفوذ کرده، نشانه کفر در آن سرزمین میباشد
- طبق آیه «وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ»(بقره:257) نظام روابط بین الملل غرب، نظامهایی که سامان داده (نظام رسانه، هنری، ورزشی و...) را «ولیّ» خود میداند. بنابراین هر جا این نظامها نفوذ کرده است، نشانه کفر در آن سرزمین میباشد... .
لازم به يادآوري است كه انشاءالله هر هفته پنجشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 12 كلاسهاي دوره آموزشي نظام شناسي برگزار ميشود.
سيدي هاي صوتي اين جلسات براي بهرهبرداري دانش پژوهان، تهيه شده و در اختيار آنان و ساير علاقمندان قرار ميگيرد.
حضور در كلاسهاي دوره آموزشي نظام شناسي، پس از ثبت نام حضوري، براي عموم خواهران و برادران بلامانع است.
مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره سلام الله عليها
0 نظر