صابره: گزارش جلسه 58 نظامشناسي/ استاد زاهدي: نظام تبليغي وابسته به كفر و سكولار از نظر تشکیلاتي به كنترل افكار براي ترساندن مردم از حق و جا زدن منكر به جاي معروف و از نظر محتوايي، سعي ميكنند تا اندیشهها را منحرف و اساس ظلم و جور را در فكر مردم ريشهدار كنند/ ميخواهند ريشه 9دي را بزنند/ در ولادت ائمه(ع) و رسول خدا(ص) بايد عيدي را به اندازه كرم و معرفت آنها درخواست كرد نه متناسب با شأن و شخصيت خودمان/ نعمت، رحمت و حسنه از كراماتي هستند كه بايد از اهلالبيت(ع) درخواست كنيم/ ولي فقيه، يك حسنه است كه ما را از خطرات و انحرافات حفظ و مراقبت ميكند، راهنمایی و هدایت میکند و اسلام را زنده نگه میدارد
به گزارش پايگاه اطلاعرساني صابره، جلسه 58 دوره آموزشي "نظام شناسي" با حضور اساتيد و دانش پژوهان و عموم خواهران و برادران با سخنراني استاد زاهدي در روز پنجشنبه 25 دي 93 از ساعت 10 صبح تا 12 در محل دفتر مركزي مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره (س) برگزار شد.
جلسه با تلاوت آیات نوراني قرآن كريم آغاز گرديد. در اين جلسه استاد زاهدي مدير موسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره(س) به تشريح موضوعات «تشكيلات و محتوا در نظام تبليغي كفر و سكولار» و «نحوه عيدي گرفتن از حضرت رسول صلوات الله عليه و آله» پرداختند.
* در ولادت ائمه(ع) و رسول خدا(ص) بايد عيدي را به اندازه كرم و معرفت آنها درخواست كرد نه متناسب با شأن و شخصيت خودمان
- با توجه به روایت «يفرحون بفرحنا و يحزنون لحزننا»(بحار الأنوار،ج65،ص18) ائمه عليهم السلام چه موقع شاد ميشوند؟ آيا رسولالله(ص) و امام رضا(ع) و ائمه معصومين(ع) با جشن تولد گرفتن براي خودشان، شاد ميشوند؟ چه موقع ناراحت و محزون ميشوند؟ بايد بدانيم كه فرح و حزن آنها چیست و چگونه باید فرح یا حزن داشته باشیم تا در جشن و عزاي حضرات معصومين(ع) سطحي برخورد نكنيم. حال در اين جشنها چه چيزي را بابت عيدي از ائمه(ع) و رسول خدا(ص) بايد بگيريم؟ در ولادت ائمه معصومين(ع) و رسول خدا(ص) عيدي چه بخواهيم؟
- در مورد عیدی گرفتن از این بزرگواران نباید عیدی را متناسب با شأن و شخصیت خودمان بخواهيم. مثلاً خريدن خانه يا قبولي در كنكور و... . مثل مورچهاي كه به دربار حضرت سليمان برود و درخواست يك ران ملخ كند! تنگ نظري تا كجا؟ مشكل از اينجاست كه عيدي را نبايد به اندازه فهم خودمان بخواهيم. بلكه عیدی را باید به اندازه کرم و معرفت آنها درخواست كرد. چرا كه اين بزرگواران به نیازهای ما حتی نیازهایی که ما از آنها بیخبریم، مطلع هستند.
* در بازار كرامات اهلالبيت(ع) عيدي چه چيزهايي است؟
- ما بايد عيدي بخواهيم. حال در بازار كرامات اهلالبيت(ع) عيدي چه چيزهايي است؟
کرامات اهلالبیت(ع) نازله کرامات حقتعالی است. سخاوت آنها نازله سخاوت خداست. علم و معرفت آنها نازله معرفت خداست. شفاعت و بخشندگي آنها، عفو و هدايت آنها، عظمت و جلال و جمال آنها و همه چيزشان نازله خداست. «وعلّم آدم الأسماء کلّها»(بقره:31) چرا که ایشان خلیفة الرحمن هستند و همه ویژگیهای ایشان نازله نور رب العالمین است و دستور آمده است که «وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ»( کهف:28) يك لحظه نباید چشمت را از جمال محبوب برداري. شما كه نميتوانيد چشم به خورشيد بدوزيد، شما نگاه كنيد به ماه كه نور را از خورشيد گرفته است. حضرات اهلالبيت(ع) چشم از جمال يار برنمیدارند، شما هم چشم از جمال اهلالبيت(ع) برنداريد.
* نعمت، رحمت و حسنه از كراماتي هستند كه بايد از اهلالبيت(ع) درخواست كنيم
- اهل بيت(ع) بازار كرامت و فيض، بازار عنايت و بخشش، بازار سخاوت و ايثار، بازار محبت و جمال هستند. ببينيد آنجا چه خبر است و سوا كنيد.
- كرامات خدا كه كرامات اهل البيت(ع) هم نازله آنهاست، سه قسم است:
* فرق نعمت با رحمت این است که نعمت حساب و کتاب دارد و از آن سؤال میشود اما رحمت را لطف ميكنند و ميدهند
1- نعمت: یکی از كرامات خداست كه نازلهاش دست اهلالبیت(ع) است. نعمت را چگونه ميدهند؟ نعمت را نخواسته عنایت میکنند. پاسخ این نعمت را باید با شکرگزاری داد. با شکر عملی. شكر زبان هم «الحمدلله» است. شُكر زيبايي، شُكر سلامتي، شكر علم، شكر همسر خوب، شكر شوهر خوب، شكر بچه خوب، شُكر ولي فقيه و... را بايد عملي به جاي آورد. «لئن شكرتم لأزيدنكم»(بحار الأنوار،ج68،ص19) اگر شكر كنيد، نه فقط با زبان، بلكه عملتان هم نشان دهد كه شاكريد، ما آن نعمت را زياد ميكنيم. بايد توجه داشت كه نعمت، حساب و كتاب دارد و از آن سؤال میشود. روز قيامت از نعمت، ميپُرسند كه آنها را چگونه مصرف كردهايم.
2- رحمت: فرق نعمت با رحمت این است که نعمت حساب و کتاب دارد و از آن سؤال میشود اما رحمت اینگونه نیست. رحمت را لطف ميكنند و ميدهند. درباره آن هم سؤال نميكنند.
* حسنه از آن افاضات خاصی است که سیئات ما را از بین میبرد، پلیدیهاي ما را پاک میکند، ضعفهايمان را اصلاح ميكند، ما را ضدعفوني و ضد ويروس ميكند
3- سومين كرامت، حسنه است كه بسيار حيرت آور بوده و مورد توجه اهل ذكر است. «إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئات»(هود:114)حسنه از آن افاضات خاصی است که سیئات ما را از بین میبرد، پلیدیهاي ما را پاک میکند، ضعفهايمان را اصلاح ميكند، ما را ضدعفوني و ضد ويروس ميكند. مثل اينكه يك نفر به ما لطف كند و يك ميليارد تومان بدهد تا مشكلاتمان حل شود يا اينكه يك نفر كاري كند كه ما اصلاً مشكلي نداشته باشيم كه بخواهيم با يك يا چند ميليارد تومان آن را حل كنيم!
* ولي فقيه، يك حسنه است كه ما را از خطرات و انحرافات حفظ و مراقبت ميكند، راهنمایی و هدایت میکند، عزتی را که در جهان به دست آوردهایم، بیشتر میکند، اسلام را زنده نگه میدارد
- حضرت رسول (ص) هر وقت از خداوند عیدی میخواستند در عبادات و نمازها و مناجاتها و سجدهها بود. ایشان در قنوت نماز ميگفتند: «رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّار»(بقره:201) هر كس اين دعا را بخواند همنفس با رسولالله (ص) است و دعايش با توجه به اينكه حضرت(ص) اين دعا را كرده، مستجاب خواهد بود و حسنه به او ميدهند. حضرت(ص) اين دعا را جمعي خواندهاند كه تا روز قيامت شامل حال امتشان شود. جالب اينجاست است که حسنه را هم در دنيا و هم در آخرت میدهند و حسنه انسان را از عذاب آتش حفظ میکند. لذا حسنه خيلي مهم است. حسنه، مثل جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، رهبر بزرگوار ما. جمهوري اسلامي ما را در جهان آقا كرد. ولي فقيه ما را از خطرات و انحرافات حفظ ميكند، مراقبت میکند و خرابكاريها را کنترل میکند، راهنمایی و هدایت میکند. عزتی را که در جهان به دست آوردهایم، بیشتر میکند، اسلام را زنده نگه میدارد. امام خمینی(ره) یک حسنه بود. انقلاب اسلامی حسنه است. ما بايد حسنه بخواهيم. حسنه كه باشد، همه با هم نجات پيدا ميكنيم.
- در نهايت عيدي كه ما از ائمه(ع) و رسول خدا(ص) ميخواهيم، باید متناسب با شرافت، معرفت، کرم، سخاوت و ایثار آنها و متناسب با هر آنچه که در خیر ما ميدانند، از ایشان حسنه بخواهیم. نعمت نخواهيم، حسنه بخواهيم. البته باید بخواهيم كه لياقت استفاده و حفظ اين حسنه را هم عنايت كنند.
* ما از تولد و به امامت رسیدن حضرات ائمه(ع) به دلیل هدایت ما توسط آنها باید خوشحال باشيم و جشن بگيريم
- عید در نظر اولیاء خدا و انبیاء زمانی است که عمل خیری صورت پذیرد. در خودمان يا خانواده يا بين مردم. وقتي كه قيام به خير در مردم راه بيفتد، اهل بيت(ع) از ما شاد هستند و راضي هستند. نُه دي راه بيفتد. دفاع مقدسي راه بيفتد، شبهاي احياء راه بيفتد، اعتكاف راه بيفتد، زحمت براي فقرا و ايتام بكشند، ائمه(ع) راضي ميشوند. ما از تولد و به امامت رسیدن حضرات ائمه(ع) به دلیل هدایت كردن ما توسط آنها باید خوشحال باشيم و جشن بگيريم.
* دشمن كارش اين است تا افكار عمومي را عليه حق بسيج كند و بترساند اما مؤمنين واقعي نه تنها از سرزنش نمیترسند، بلكه ايمانشان زيادتر هم ميشود
نظام تبليغي كفر و سكولار، طرح كنترل افكار را دارد. ابتدا افكار سنجي كرده تا بفهمند مردم به چه چيزهايي فكر ميكنند. سپس با جوسازي، منكر را به عنوان معروف جلوهگر ميكنند.
- بر اساس آيات: «إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيل»(آلعمران:173) و «لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ»(مائده:54)، دشمن كارش اين است تا افكار عمومي را عليه حق بسيج كند و بترساند اما مؤمنين واقعي و اهل ايمان و طرفداران حق، نه تنها از سرزنش هیچ سرزنش کنندهای نمیترسند، بلكه ايمانشان زيادتر هم ميشود. حضرت مولا(ع) از «لَوْمَةَ لائِمٍ» نترسيد. «قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ»: سعي ميكنند براي مبارزه با حق، افكار عمومي را تهييج كنند. با تيترهاي روزنامهها و مجلاتشان و... .
- نظام تبليغي وابسته به کفر و سکولار، به شدت تیم کنترل دارند. قیمت دلار در حال حاضر نسبت به زمان دولت گذشته به این شدت بالا رفته و اجناس گران شده است، اما کسی چیزی نمیگوید؟ چرا كه اینها تیم دارند که بگویند: «إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ» که ما آمادگی داریم تا رو به روی شما بایستیم.
* نظام تبليغي وابسته به كفر و سكولار از نظر تشکیلاتي به افكارسنجي وكنترل افكار براي ترساندن مردم از حق و جا زدن منكر به جاي معروف ميپردازد
- نظام تبليغي وابسته به كفر و سكولار از نظر تشکیلاتي، شبكهاي هستند كه سه فعاليت دارند:
1- افکار سنجی میکنند و کنترل افکار را در دست میگیرند تا مردم به سوي حق گرايش پيدا نكنند. بر عليه حق گويان، طعن زده و جوسازي ميكنند. مثلاً با ايجاد شبكه، فحاشي و توهين به رهبر را در سطح جامعه(در اتوبوس، مترو، سبزيفروشي، تاكسي و...)، ساماندهي ميكنند.
2- به انديشه حق حمله ميکنند تا مردم را بترسانند و آنها را از اطراف حق پراكنده كنند. سعي ميكنند اين حملات را به عنوان اينكه از قول مردم است، جا بزنند. اما ایمانِ طرفداران حق و اهل ايمان، بیشتر هم میشود:«فَزادَهُمْ إيماناً».
3- به واسطه سرزنش«لَوْمَةَ لائِمٍ»، سعي ميكنند تا با قداستشكني، معروف را منکر و منکر را معروف كنند.
* نظام تبليغي وابسته به كفر و سكولار از نظر محتوايي، سعي ميكنند تا اندیشهها را منحرف و اساس ظلم و جور را در فكر مردم ريشهدار كنند
- نظام تبليغي وابسته به كفر و سكولار از نظر محتوايي، چهار فعاليت دارند (كه در اين جلسه، يك فعاليت آن تشريح ميشود):
1- مرحله اول: با توجه به فراز «فلعن اللّه اُمَّةً اسّست اساس الظلم و الجور»(زيارت عاشورا)، به صورت ریشهدار سعي ميكنند تا اندیشهها را منحرف کنند و انحراف در انديشه هاي اصيل اسلامي را بنيانگزاري ميكنند. منحرفين، اساس ظلم و جور را در فكر مردم ريشهدار مي كنند. حق را باطل و باطل را حق جلوه میدهند. این کار را با ظرافت انجام میدهند.
* نتيجهاي كه از يومالشيطان ناميدن 9دي ميخواهند، اين است كه ديگر كسي در بزرگداشت 9دي شركت نكند، چون كار بدي است و عامل تفرقه است! با اين كار ميخواهند ريشه 9دي را بزنند
دو مثال ذكر ميشود:
مثال اول:
روز 9دي، روز دفاع از حق بود. شعار مردم، حق بود. جمعيت مردم در كل كشور و تهران، ميليوني بود. اما یکی از نمایندگان مجلس سالگرد یوم الله 9دی را یوم الشیطان و عامل تفرقه نامید، یعنی اتفاق و اتحاد توده مردم را بدعت نامید. نتيجهاي كه او از اين حرف ميخواهد بگيرد، اين است كه ديگر كسي در بزرگداشت 9دي شركت نكند، چون كار بدي است و عامل تفرقه است! او با اين كار ميخواهد ريشه 9دي را بزند. منظور او اين است كه با ابوسفيان و يزيد و معاويه و خوارج هم اتحاد كنيد تا عامل تفرقه نشويد! امثال او از کلمه وحدت استفاده میکنند، اما مراد آنها اتحاد با دشمنان اسلام است. در اسلام، محور اتفاق دو چیز باید باشد: اول اينكه اتفاق و اتحاد ريل اين آيه است: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»(آل عمران: 103). اتحاد و اتفاق، بايد زير سايه حق بايد باشد و باطل در آن راهی ندارد. دوم اينكه، اتفاق واتحاد در جمهوریت باید باشد که ديديم آحاد و توده مردم، خواست خود را كه دفاع از حق و راه امام حسين(ع) بود، در يومالله 9دی 88 اعلام کردند. اگر در 9دي، مردم بر عليه خائنين شعار داده و ابراز انزجار كنند، به معني تفرقه نيست. براي پرهيز از تفرقه، نميتوان با شيطان دوست شد. ظلمي كه اين نماينده مجلس ميكند اين است كه عمل صالح و عمل به معروف و اعتصام به حبلالله را به رفاقت با جنايتكاران تعبير ميكند! اين، اسست اساس الظلم است.
* با مطرح كردنِ بخشیده شدن ابوسفیان و رحمتٌ للعالمین بودن حضرت رسول اکرم(ص)، از وجود ايشان براي اثبات مطلب خودشان، سوء استفاده كرده و قصد دارند تا سران و اصحاب فتنه با این شگرد، مورد بخشش قرار گيرند
مثال دوم:
با مطرح كردنِ بخشیده شدن ابوسفیان و رحمتٌ للعالمین بودن حضرت رسول اکرم(ص)، از وجود ايشان براي اثبات مطلب خودشان، سوء استفاده ميكنند. قصد دارند تا سران و اصحاب فتنه با این شگرد، مورد بخشش قرار گيرند. سعي ميكنند تا موضوع توبه ابوسفيان را پنهان كنند تا كسي نفهمد كه ابوسفيان بعد از توبه و مسلمان شدن (ولو به ظاهر)، توسط پيامبر(ص) بخشيده شد، اما سران فتنه كه توبه نكردهاند. اين كار آنها خيانت است. اين كار آنها اسّست اساس الظلم و الجور است. اين كار آنها نهادينه كردن اساس ظلم و جور و انحراف است. فرصت را ايجاد ميكنند تا با خائنين و ظالمين آشتي كنيم. پس چه زماني بايد مقابل ظالم ايستاد و جلوي گناه را گرفت. خداوند فرموده كه آنقدر با ظالم بجنگيد تا فتنه را ريشهكن كنيد... .
لازم به يادآوري است كه انشاءالله هر هفته پنجشنبه ها از ساعت 10 تا12 صبح كلاسهاي دوره آموزشي نظام شناسي برگزار ميشود.
سيدي هاي صوتي اين جلسات براي بهرهبرداري دانش پژوهان، تهيه شده و در اختيار آنان و ساير علاقمندان قرار ميگيرد.
حضور در كلاسهاي دوره آموزشي نظام شناسي، پس از ثبت نام حضوري، براي عموم خواهران و برادران بلامانع است.
مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره سلام الله عليها
0 نظر