صابره: گزارش كامل جلسه 12 نظامشناسي/ استاد زاهدي: دشمن از طريق نظامهاي خود قصد دارد تا «دفعتكم عن مقامكم» اتفاق بيفتد/ مفهوم حجاب در اسلام: حفظ حريم و استحكام خانواده، كرامت زن، پاكدامني و ايمان است اما مفهوم آن در نظام غربي: محدوديت، اجبار، افسردگي، انزواطلبي و ضد آزادي است/ غرب با ارتش «نظام تكثرگرايي» به جنگ با ولايت ميپردازد/ مفهوم علم در اسلام: نور و بصيرت و بازكردن افقهاي معرفت است اما مفهوم آن در نظام غربي: كسب مدرك، كسب ثروت، تفاخر و تكاثر و احساس نياز به غرب است
به گزارش پايگاه اطلاعرساني صابره، جلسه دوازدهم دوره آموزشي "نظام شناسي" با حضور اساتيد و دانش پژوهان و عموم خواهران و برادران با سخنراني استاد زاهدي در روز پنجشنبه 19 دي 92 از ساعت 10 صبح تا اذان ظهر در محل مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره (س) برگزار شد. انشاءالله جلسه بعدي در 3 بهمن 92 برگزار خواهد شد.
اهم مطالب مطرح شده در اين جلسه كه توسط استاد زاهدي، مدير موسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره(س) و پيشكسوت تعليم و تربيت اسلامي ارائه شده است، به صورت خلاصه ذكر ميگردد:
اساس ظلم از چه دوراني شروع شد؟
نظامات غربي از هر طرف به نظام جمهوري اسلامي حمله كرده و علمدار انقلاب صبورانه و حكيمانه با اين نظامات ميجنگد. جنگ فرهنگي براي افراد كم فهم و دير فهم مشهود نيست. كسي نميتواند بفهمد سردار و علمداري كه ميجنگد و سرداراني كه در اين عرصه مبارزه ميكنند چگونه حيثيت و آبرويشان غرق خون است.
سوگمندانه بايد بگوييم با توجه به فرازهاي زيارت عاشورا، مرحله «و لعن الله امت اسست اساس الظلم و الجور» را گذراندهايم، اما هنوز خوابيم. در حال حاضر اساس ظلم پيريزي شده است و تا جايي پيش رفته است كه 18سال پيش در دوران اصلاحات رهبر معظم انقلاب در مصلي تهران فرمودند برخي قصد دارند در ايران صلح امام حسن (ع) راه بياندازند و در جاي ديگر فرمودند كه دشمن در داخل پايگاه زده است. (در مطبوعات و ... ).
اساس ظلم از جايي شروع شد كه عدالتخواهي و طرفداري از مظلوميت تندروي ناميده شد. اساس ظلم از جايي شروع شد كه كاخ سعدآباد و كاخ نياوران افتتاح شد. اساس ظلم از جايي شروع شد كه ارتباطات خانوادگي با پادشاهان عربستان سعودي برقرار شد. حضرت امام(ره) فرمود من يك موي اين كوخنشينان را به همه اين كاخنشينان نميدهم. كاخنشيني را دوباره آغاز كردند و دليلشان هم اين بود براي حفظ آبروي جمهوري اسلامي است. اساس ظلم از دوران كارگزاران شروع شد... .
هدف اصلي دشمن تغيير باور مردم است و تمام نيروي خود را بر روي مردم متمركز كردهاند. ارتش فرهنگي غرب از طريق نظامات به وسيله خودفروختههاي داخلي در حال فعاليت است.
مرحله «اسست اساس الظلم» تمام شد. ديگر بيحجابي نهادينه شد. رشوه، ربا و... نهادينه شد. اساس ظلم و جور غير از خود ظلم و جور است. مثل مهندسي است كه نقشه بنا و ساختمان را ميكشد. اساس بنا را او طراحي ميكند اما چيزي از مصالح در دستش نيست. اصل مهندس است هرچه او بكشد و طراحي كند كارگران و مجريان آن را اجرا ميكنند.
كسي كه معناي آزادي را عوض ميكند اساس ظلم است. كسي كه عدالت اجتماعي را طرح ميكند اما بزرگترين بيعدالتيها را نهادينه ميكند و مديريتها را با حقوقهاي ميلياردي سوار بر گرده مردم ميكند اساس ظلم است. كسي كه خاندان سلطنتي را درست ميكند اساس ظلم را درست ميكند. كسي كه كاخنشيني را شروع كرد اساس ظلم است. ترويج باور عيسي به دين خود و موسي به دين خود اساس ظلم بود. كسي كه به نام بخش خصوصي تمام اموال دولتي را حراج كرد، اساس ظلم بود.
دشمن از طريق نظامهاي خود قصد دارد فهم مردم را از فهم اسلام ناب جدا كند تا«دفعتكم عن مقامكم» اتفاق بيفتد
اكنون به مقام «و لعن الله امت دفعتكم عن مقامكم و ازالتكم عن مراتبكم التي رتبكم الله فيها» رسيدهايم. در حال حاضر شبكه ظلم، مطبوعات و رسانه دارد. شبكههاي عظيم دارند. وقتي فهم مردم را از فهم ولايت فقيه و از فهم عميق اسلام جدا كنند آنگاه خودِ مردم منتقد حرفهاي رهبر خواهند شد. با نظامهايشان «دفعتكم عن مقامكم» ميكنند. وقتي «دفعتكم عن مقامكم» اتفاق بيافتد ديگر نيازي به «قتلتكم» نيست. آنگاه مرگ براي اهل عبادت شادكننده است. نبايد براي «قتلتكم» غصه خورد. بلكه «دفعتكم» دردناك است و مرحله آخر است. وقتي ولايت فقيه از مقام مقدسش سقوط كرد و فقط در حد يك رهبر معظم انقلاب و مقام معظم رهبري محدود شد و ديگر در نظر مردم نماينده اسلام و معصوم نبود، «دفعتكم عن مقامكم» به سادگي اتفاق خواهد افتاد. در زمان حضرت مولا(ع) «اسست اساس الظلم» اتفاق افتاد و در زمان امام حسن (ع) «دفعتكم عن مقامكم» بود. مردم در دوران امام حسن (ع) گفتند: امام چه ميخواهد؟ معاويه نامه نوشته كه هرچه فرزند رسول الله (ص) بگويد من موافقم؛ پس امام به دنبال چيست؟ هرچه امام حسن (ع) به مردم هشدار داد كه معاويه صلحنامه را زير پا ميگذارد و شما را بيچاره ميكند، كدام را انتخاب ميكنيد، اينكه با معاويه بجنگيم يا صلحنامه را امضا كنم؟ همه مردم گفتند: «البقيه البقيه» يعني ما خواهان دومي هستيم. معاويه به ما وعده بسيار داده، وعده آزادي و ارزاني داده، هر كه هر كار ميخواهد بكند، عيسي به دين خود موسي به دين خود. آنجا كه مردم معاويه را انتخاب كردند، نتيجهاش تيرباران پيكر امام حسن (ع) و سپس حادثه عاشورا شد. اگر فهم مردم از فهم اسلام ناب جدا شود، مردم ولي فقيه كه نماينده اسلام ناب است را نميخواهند. لذا اكنون نظامات غربي سعي دارند كه فهم مردم را از فهم اسلام ناب جدا كنند.
دشمن با نظامات خود قصد دارد «دفعتكم عن مقامكم و ازالتكم عن مراتبكم التي رتبكم الله فيها» را اجرا كند.
تبيين سه كليدواژهاي كه دشمن قصد دارد تا مفهوم اسلامي آنها را به مفهوم غربي تبديل نمايد: كليدواژه علم، كليدواژه حجاب، كليدواژه ولايت
1. نظامات غربي، فهم مردم را از مفهوم عفت و حجاب عوض ميكنند.
2. نظامات غربي، فهم مردم را از مفهوم ولايت عوض ميكنند.
3. نظام علمي غربي، مفهوم علم را عوض ميكند يعني فهم مردم را از علم اسلامي به مفهوم علم غربي تبديل ميكند.
اگر مفاهيم عوض شود مسير هم عوض خواهد شد.
1- حجاب
1-1- مسير تغيير مفهوم حجاب در اسلام به مفهوم ديگر
يعني ارتش نظام غربي با چه نظامهايي و از چه طرقي اين مفاهيم را تغيير داده و ميدهد. غرب با ارتش نظام فرهنگي (غرب يك نظام فرهنگ عمومي دارد) به جنگ با حجاب ميپردازد. نظام غربي به عنوان يك ارتش فرهنگي، لشگريان زيادي دارد كه به وسيله آن لشگريان بر ما حكوت ميكند. دشمن سعي مي كند تا با نفوذ و تأثيرگذاري در بخشهاي ذيل، فهم مردم را عوض كند. دستگاههايي كه دشمن با نفوذ در آنها ميتواند مفاهيم حجاب را تغيير دهد، عظيم و گسترده ميباشند:
1- با فرهنگسراها.
2- با فيلمهاي سينمايي و هنرپيشهها.
3- با سناريو و فيلمنامه نويسها.
4- با كارگردانها.
5- از طريق تئاتر.
6- از طريق جشنوارهها.
7- از طريق مطبوعات.
8- از طريق سريالهاي سوپرماركتي (شبكه نمايش خانگي).
9- از طريق شبكههاي انساني (در آرايشگاه، در سبزيفروشي، در خيابان و تاكسي و اتوبوس و...).
10- از طريق اشتغالهاي نامناسب.
11- از طريق مديريتها.
12- از طريق استانداران.
13- از طريق صداوسيما
14- از طريق دانشگاه و اساتيد غرب زده
15- از طريق آموزش و پرورش
16- از طريق وزارت ارشاد و... .
2-1- مفهوم حجاب در اسلام: حفظ حرمت و حريم و استحكام خانواده، كرامت زن، عفت و سلامت رواني زن و مرد، پاكدامني، ايمان و...
1. مفهوم حفظ حرمت و حريم و استحكام خانواده.
2. مفهوم كرامت زن.
3. مفهوم عفت و سلامت رواني زن و مرد.
4. مفهوم آرامش اجتماعي.
5. مفهوم حفظ حدود الهي.
6. مفهوم اشتغال سالم.
7. مفهوم ارتباط سالم.
8. مفهوم حفظ امنيت.
9. مفهوم پاكدامني.
10. مفهوم پيشگيري از خطرات اخلاقي.
11. مفهوم عقلانيت الهي.
12. مفهوم بزرگمنشي.
13. مفهوم مراقبت از دل به نفع ناموس و خانواده.
14. مفهوم ايمان.
15. مراقبت از محبت به نفع خانواده.
3-1- مفهوم حجاب در در نظامات غربي: محدوديت، اجبار، ضد آزادي، ضد درآمد و اشتغال، افسردگي، دوري از جمع، تكروي، انزواطلبي و...
نظام غربي باعث ميشود مفاهيم حجاب در اسلام به مفاهيم زير برگردد و تغيير يابد:
1. محدوديت.
2. اجبار.
3. حجاب به معني ضد زيبايي.
4. حجاب به معني ضد رفتار طبيعي.
5. حجاب به معني ضد آزادي.
6. حجاب به معني ضد فعاليت.
7. حجاب به معني ضد درآمد و اشتغال.
8. حجاب به معني در اسارت شوهر.
9. حجاب به معني افسردگي.
10. حجاب به معني ضد رابطه با جامعه.
11. حجاب به معني ضد توليد.
12. حجاب به معني دوري از جمع.
13. حجاب به معني تكروي.
14. حجاب به معني انزواطلبي.
15. حجاب به معني خجالتزدگي.
16. حجاب به معني ضد ارتزاق.
17. حجاب به معني ضد نشاط.
كسي كه حجاب را اينگونه ميفهمد اگر چادر هم سر كند فايدهاي ندارد. در جريان حجاب «دفعتكم عن مقامكم» بخشي از جامعه را گرفته است. جنگ با حجاب را ارتش نظام فرهنگ عمومي غرب بر عهده دارد كه توسط گمراهان داخلي فرماندهي ميشود. مادراني كه خود چادر دارند اما با حجاب فرزندشان مخالف هستند، جانبازان فرهنگياند. جانبازان فرهنگي غير از جانبازان نظامي هستند. جانبازان نظامي محبوب هستند اما جانبازان فرهنگي مطرود هستند. كسي كه فاسد ميشود تلفات جنگ فرهنگي است.
2- ولايت
1-2-مسير تغيير مفهوم ولايت در اسلام به مفهوم ديگر
يعني ارتش نظام غربي با چه نظامهايي و از چه طرقي اين مفاهيم را تغيير داده و ميدهد. غرب با ارتش نظام تكثرگرايي به جنگ با ولايت ميپردازد. اين ارتش به طرق زير با ولايت ميجنگد:
1. با نفوذ از طريق انتخابات (انتخابات رياست جمهوري، انتخابات شوراها، انتخابات مجلس، انتخابات داخلي، انتصابات وزارتخانهها، انتصابات دانشگاهها، انتخابات مجلس دانشآموزي و...) تلاش ميكنند تا مسير را به سمت دلخواه خود ببرند. اصل انتخابات بد نيست، اما اينها از اين طريق وارد ميشوند.
2. از طريق انتصابات و سپردن مديريت امور به دست غربگرايان.
3. از طريق ايجاد احزاب. (از احزاب حمايت ميكنند كه هركدام يك پرچمي بردارد و فرياد بزند تا صداي رهبر در اين ميان گم شود)
4. از طريق ايجاد NGOها.
5. از طريق رسانهها (رسانههاي ديداري و نوشتاري).
6. از طريق مصاحبهها (شوراها، وكلا، وزرا، استانداران).
7. از طريق تجمعات خياباني (همايشها).
8. از طريق آموزش و پرورش.
9. از طريق وزارت كشور.
10. از طريق تبليغات و غوغاسالاري.
11. از طريق شبكههاي انساني.
12. از طريق ترجمه انديشههاي كفر و سكولار (ترجمه فلسفي و اجتماعي و فكري).
13. از طريق اعطاي امتيازات.
14. از طريق ياري رساندن به جريانات و احزاب مخالف.
اين لشگر از اين طرق وارد ميشود. حالا چه ميكند؟ مفاهيم قرآني و اسلامي ولايت را به مفهوم غربي تغيير مي دهد.
2-2- مفهوم ولايت در اسلام: نماينده اسلام و قرآن، حافظ يكپارچگي و وحدت امت، راهبر و ناخداي كشتي انقلاب، صاحب اختيارات جامعه، پيشگيرنده از انحرافات، حافظ ثبات جامعه و...
9. مفهوم نمايندگي از معصوم(ع).
مفهوم قرآني و اسلامي ولايت: ما از قرآن و «الله ولي الذين آمنوا» مفهوم ولايت را استخراج كردهايم:
1. پرستاري.
2. مفهوم خُبرَويَّت.
3. مفهوم هدايتهاي راهبردي (هدايتهاي راهبردي براي خداست: «ان الله عليم و انتم لا تعلمون») واسطه اين هدايتها اول پيامبر(ص) سپس معصومين(ع) و بعد هم ولي فقيه است.
4. مفهوم نماينده اسلام و قرآن.
5. مفهوم حافظ يكپارچگي و وحدت امت.
6. مفهوم فرماندهي مقدس (فرماندهي مقدس از فرماندهي نظامي جداست و از جانب معصومين(ع) است. چون اين فرماندهي مقدس است، همه جانها را در كف ميگذارند و به جبههها ميروند).
7. مفهوم راهبر و ناخداي كشتي انقلاب.
8. مفهوم صاحب اختيارات جامعه.
9. مفهوم نمايندگي از معصوم(ع).
10. مفهوم پشتيبان و اطمينان بخش از جانب معصوم(ع) (تحمل مشكلات با تكيه به ولي فقيه آسان ميشود.).
11. هماهنگي و محتواي حركت جامعه با مفاهيم وحياني (ولي فقيه حركت كل جامعه را با مفاهيم وحياني هماهنگ ميكند و غير از او كسي قادر به اين كار نيست).
12. مفهوم محافظ حقوق حقيقي مردم در برابر دولتها و حكومتها و وكلا و وزرا و كلاهبرداران سياسي.
13. مفهوم پيشگيرنده از انحرافات (فقط ولي فقيه ميتواند مردم را از انحرافات خطرناك اجتماعي حفظ كند).
14. مفهوم پيشگيرنده از تسلط دشمن. (ولي فقيه ديدهبان جامعه است و دشمن را از دور ميبيند. «عين الله الناظره» است. اگر او سركوب شود «عين الله الناظره» نابينا ميشود. به غير از او، كس ديگري نميتواند «عين الله الناظره» باشد).
15. مفهوم پيشگيرنده از استبداد جمعي و حزبي (احزاب رشد ميكنند و بر مردم سوار ميشوند و فقط ولي فقيه ميتواند آنها را پايين بكشد).
16. مفهوم پيشگيرنده از توطئههاي فردي و جمعي.
17. مفهوم پيشگيرنده از دشمنان خارجي.
18. مفهوم حافظ پيشرفتها.
19. مفهوم حافظ ثبات جامعه. (با تغيير دولتها، طرفدارانشان قطاري روي كار ميآيند. با ولايت فقيه تداوم حركت و ثبات ايجاد ميشود. ولي فقيه در برابر تحولات و تحركات سياسي و تبادلات دولتي، جريان رود را جاري نگه ميدارد. با ولي فقيه جريان و حركت كشور تداوم و ثبات پيدا ميكند).
3-2- مفهوم ولايت در نظر نظامات غربي: تكصدايي، استبداد، ضد تكثرگرايي، ضد شورا و...
نظامات غربي درصدد تغيير مفهوم ولايت در نظر مردم هستند.
1. تكصدايي.
2. تكروي.
3. استبداد.
4. ضد آزادي.
5. ضد مشورت و دموكراسي.
6. ضد تكثرگرايي.
7. ضد تصميمات فردي.
8. ضد فرهنگ عمومي و نظرات جامعه (با نظرسنجي نظرسازي ميكنند و مي گويند اين خواست مردم است. محتواي نظرسنجي بايد با كساني كه مورد نظرسنجي قرار ميگيرند مطابق باشد).
9. ضد مشورت و دموكراسي.
10. ضد شورا.
11. فردي محترم ولي غير مقدس (مقام معظم رهبري باشد اما فردي مقدس نباشد كه حرفهايش لازمالجرا باشد. ميگويند مقدس استبداد ميآورد. او هم فردي است داراي يك پست سياسي مثل ساير مقامات حكومتي).
12. فردي داراي احترام ولي داراي اختيارات محدود.
13. فردي مزاحم در برابر شوراها، در برابر مجلس، در برابر مصوبات، در برابر تصميمات جمعي، در برابر حركتهاي تصميمسازان و سياستمداران.
عدهاي ولايت فقيه را اصلاً نميشناسند. عدهاي ولايت فقيه را قبول دارند اما مأموريتهايش را نميشناسند و به دنبال روضه رهبر هستند. ولي به سخنان رهبر عمل نميكنند. عده ديگر احزاب و تكثرگراياني هستند كه در ظاهر خود را حامي مقام معظم رهبري ميدانند، اما آن را مقدس نميدانند و... .
ولي فقيه ولايتش را از «الله ولي الذين آمنوا» يعني از ولايت خدا گرفته است. ولايت تقدسش را از خدا و معصومين(ع) گرفته است. مأموريتهايش مأموريتي است كه فرد ديگري نميتواند آن را انجام دهد. اگر مقدس نباشد كه نميتواند مردم را براي شهادت آماده كند. اگر تقدس نباشد نميتواند حركت جمعي كشور را هدايت كند. اول محتوا و مفهوم است و بعد به شخص ميرسد.
3- علم
1-3-مسير تغيير مفهوم علم در اسلام به مفهوم ديگر
نظام علمي مفهوم اسلام از علم را به مفهوم كفر و سكولار از علم تبديل كرده و سعي ميكند تا مردم هم طرفدار آن مفهوم شوند. در آن صورت، اگر ولي فقيه ضد آن صحبت كند در حقيقت ضد مردمِ خودش سخن گفته است.
يكي از ارتشهاي لشگريان نظامات غربي، نظام علمي است. نظام علمي از طرق زير مفهوم علم اسلامي را عوض ميكند:
1. از طريق دانشگاه.
2. از طريق آموزش و پرورش.
3. از طريق مديريتها.
4. از طريق بورسيهها.
5. از طريق ارتباطات و ديپلماسي علمي دانشگاهها با جريان سكولار.
6. از طريق كتب درسي و آموزشي.
7. از طريق اساتيد غرب زده.
8. از طريق وزارتخانهها و مراكز تصميمگيري و برنامهريزي.
9. از طريق ترجمههاي علمي از انديشههاي غربي.
10. از طريق ترجمههاي فلسفي و فكري از غرب.
11. از طريق ترجمههاي تكنولوژيكي.
12. از طريق برنامهريزيهاي اجرايي.
13. از طريق جشنوارهها.
14. از طريق همايشها و كنفرانسها.
15. از طريق اعطاي امتيازات.
2-3- مفهوم علم در اسلام: نور و بصيرت، بازكردن افقهاي معرفت، شكوفايي استعدادهاي انسان و...
1. مفهوم نور و بصيرت.
2. مفهوم باز كردن افقهاي معرفت.
3. مفهوم ايجاد آگاهي و بيداري جامعه.
4. مفهوم تواناييهاي دروني جامعه.
5. مفهوم ايجاد تواناييهاي ملي و انساني.
6. مفهوم شكوفايي استعدادهاي انسان.
7. مفهوم آزاد كردن ذهنها و قلبها از اسارتهاي علمي غرب.
8. مفهوم ايجاد حس اعتماد به نفس (ما ميتوانيم).
9. مفهوم محتواگرايي.
علم در اسلام اين مفاهيم را دارد. اما حتي مدارس اسلامي هم اين مفهوم از علم را دنبال نميكنند. هدف دشمن اين است كه «دفعتكم عن مقامكم» در مدارس و دانشگاهها اتفاق بيافتد. دانشگاهها مأمور«دفعتكم عن مقامكم» بشوند. علم را از مفهوم اسلامياش جدا كردهاند و به سمت مدركگرايي بردهاند و به دنبال عالم شدن نباشند.
3-3- مفهوم علم در نظر نظامات غربي سكولار: كسب مدرك، كسب ثروت، تفاخر و تكاثر، احساس نياز به غرب و...
1. كسب مدرك.
2. كسب اشتغال.
3. كسب قدرت.
4. كسب مديريت.
5. كسب ثروت.
6. تفاخر و تكاثر.
7. احساس نياز به غرب.
8. احساس نياز به تكنولوژي و حرفهها و فنون.
9. احساس نياز به تخصصهاي ابزارساز.
10. مصرفكننده انديشهها و توليدات غرب.
11. معتقد به ارتباط تنگاتنگ با دانشگاههاي غربي.
12. تهيه مقالات مورد تأييد غرب.
13. تخصص در كاربري دستگاهها و توليدات غربي.
14. آموختن سطحي تخصصها بدون فهم پيشنيازها و فلسفههاي تأسيس آنها بدون فهم فرهنگهاي زيربنايي آنها.
15. آشنايي هرچه بيشتر و دقيقتر با صنايع و توليدات غربي.
16. آشنايي هرچه دقيقتر با تمدن غرب.
اكنون حتي در مدارس و دانشگاههاي اسلامي هم به دنبال علم به معناي نور و بصيرت نيستند. با نظام غربي فهم ما از علم را از مفهوم اسلامي آن جدا كردهاند و الآن فهم ما فهمي است كه جهان كفر و سكولار از علم دارد.
اينجاست كه مصاديق زيارت عاشورا را ميفهميم و دردناك ميشود. «دفعتكم عن مقامكم» اتفاق ميافتد. به طور اتفاقي جريانها عليه ولايت فقيه شكل نميگيرد، اتفاقي بيحجابي زياد نميشود، اتفاقي تحريمها زياد نميشود. همه بر اساس نظام، برنامهريزي و اجرا ميشوند...
لازم به يادآوري است انشاءالله جلسه بعدي (سيزدهم) دوره نظام شناسي در روز پنجشنبه 3 بهمن ماه 92 از ساعت 10تا12 برگزار خواهد شد.
سيدي هاي صوتي اين جلسات براي بهرهبرداري دانش پژوهان، تهيه شده و در اختيار آنان و ساير علاقمندان قرار ميگيرد.
ثبت نام و حضور در كلاسهاي دوره آموزشي نظام شناسي، براي عموم خواهران و برادران بلامانع است.
0 نظر